فهرست بستن

رنگ های برای قسمت های مختلف منزل

رنگ های برای قسمت های مختلف منزل

1. آشپزخانه

آشپزخانه قلب منزل است و نیازمند توجه بسیاری است، برای همین باید از رنگ های فلت یا مات به هیچ وجه استفاده نکنید، زیرا اصلا مناسب آشپزخانه نیست. آشپزخانه باید روشن باشد و هرچه روشن تر باشد، فضای کلی خانه را شاداب تر و روشن تر خواهد کرد. نوع رنگی برای آشپزخانه به کار میرود، رنگ مخصوص نمای داخل است. سعی کنید کمی از رنگ های براق روشن استفاده کنید زیرا این رنگ است که بر اشتهای افراد تاثیر گذار است.

2. حمام

به خاطر وجود رطوبت زیادی که در حمام است، حتما باید از نوع رنگ مخصوصی استفاده کنید تا در برابر رطوبت مقاوم پذیر باشد. نوع رنگی که برای این قسمت به کار می رود، رنگ مخصوص نمای داخل است و همچنین حتما باید برچسب مخصوص حمام روی آن خورده باشد. توصیه می کنیم که مانند آشپزخانه حتما از رنگ های روشن برای حمام مانند آبی روشن یا کاشی های سفیدرنگ استفاده کنید.

3. سقف

در خصوص سقف و اهمیت آن در منزل بارها صحبت شده است. سقف دیوار مجزای منزل نیست و حتما باید از رنگ مخصوص برای آن استفاده کرد، زیرا فرمول خاصی برای تولید آن به کار می رود. بهترین رنگی که برای سقف استفاده می شود، رنگ سفید است. توجه کنید که برندهای مختلفی برای رنگ های سقف وجود دارد ولی باید دقت کنید که حتما از رنگ های باکیفیت استفاده کنید. توصیه دیگر این است که حتما از رنگ های فلت و ساده استفاده کنید، زیرا هرچه ساده تر باشد، تمایز آن ها با دیوار بهتر است.

4. چهارچوب ها

چهارچوب ها درست است که از فضای کوچکی برخوردار هستند اما توجهی که باید به آن ها شود، بیشتر از بقیه مکان ها می باشد. رنگ هایی که برای چهارچوب ها استفاده می شود، کاملا خاص است برای حتما باید از رنگ های براق و قلموهایی استفاده کرد که رد و اثر آن ها نمانند.

5. دوش های حمام و ابزارها

شاید دوش های حمام و ابزارهایی مانند لوله ها خیلی در نظر اول مورد توجه قرار نگیرند، اما باید بدانید رنگ کردن آن ها همیشه باید مورد توجه قرار گیرد. البته ما رنگ خاصی برای این ابزارها نداریم و اصولا همان رنگ عادی که برروی دیوار به کار می رود هم می توان استفاده کرد. یکی ازموارد استفاده، موقعی است که لوله شما زنگ رده است که می توان تا حدی از خراب شدن آن پیشگیری کرد.

6. کاشی ها

کاشی ها ازمواردی هستند که ممکن است که در خیلی از مکان های منزل مانند سرویس های بهداشتی و آشپزخانه به کار بروند. اصولا کاشی ها رنگ نمی کنند مگر اینکه خراشیدگی آن به حد بدی باشد که اصولا سعی می کنند آن ها را تعویض کنند که مستلزم پرداخت هزینه گزافی است. ولی برای کاشی ها رنگ های مخصوصی وجود دارد که حتما باید از آن ها استفاده کنید.

7. اتاق ها

اتاق ها دیگر مکانی هستند که حتما باید از رنگ های روشن در آن ها استفاده کنید. توصیه می کنیم که به هیچ وجه از رنگ های سفید براق استفاده نکنید. سفید های شیری یا رنگ های روشن مانند صورتی، سبز و غیره که دیگر سلیقه ای برای اتاق ها مخصوصا اتاق بچه ها توصیه می شود.

 

khani-houspainting 1

دیدگاهتان را بنویسید