فهرست بستن

رنگ آمیزی اتاق کودک

نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی اتاق کودک

در طول سال های اول زندگی رنگ های ملایم برای اتاق کودک بهترین انتخاب است چرا که نوزادان به نور و سایه توجه نشان می دهند تا تفاوت رنگ ها . باید از ترکیب رنگ هایی استفاده کرد که در شب بدون روشن کردن چراغ وجود نور در اتاق احساس شود ، چون نوزاد در شب نیاز به تغذیه دارد باید اتاق از نور کافی برخوردار باشد رنگ هایی همچون : رنگ زرد ، لیمویی ، زرد کم رنگ ،صورتی آبی یا سبز روشن . ولی هرچه کودکان بزرگتر می شوند به رنگ اتاق توجه می کنند ، در نقاشی ساختمان علاوه برا این که انتخاب رنگ مناسب و شاد برای اتاق کودک مهم است ولی باید به این نکته هم توجه کرد که دکوراسیون اتاق کودک چگونه می باشد ودر عین بشاش بودن رنگ انتخابی زیاد شلوغ نباشد تا بی قراری و سلب آرامش را برای کودکمان به ارمغان نیاورد.درضمن بعضی از کودکان از محیط های تاریک ترس دارند باید در رنگ آمیزی اتاق کودک نقاش ساختمانی باید از رنگ هایی استفاده کند که محیط اتاق برای کودک ارامش بخش و خشونت ودلتنگی را ایجاد نکند . رنگ قرمز هیجان و حرارت را برمی انگیزد ، خشم و عصبانیت را تحریک می کند بنابرین در نقاشی اتاق کودک نباید از رنگ قرمز استفاده زیاد شود .

ولی اگر کودک شما تمایل دارد اتاقش رنگ قرمز داشته باشد، نقاش ساختمانی می تواند از ترکیب رنگ قرمز با رنگ های دیگر حالت خشونتی رنگ قرمز را بکاهد .رنگ ها تاثیرات متفاوتی بر بدن و ذهن انسان دارند برای همین انتخاب رنگ مناسب در نقاشی ساختمان و اتاق کودک از اهمیت خاصی برخوردار است .کودک به رنگ امیزی و نقاشی علاقه دارد این باعث می شود رنگ های به کار رفته دراتاقش (سقف ، دیوار وغیره ) توجه بکند، در نقاشی ساختمان باید به این امر دقت کرد که والدین برای آسایش و آرامش کودکش اتاق را به دست نقاش ساختمانی می سپارند ، نقاش ساختمان هم باید وجدان کاری داشته باشد تا هم رضایت والدین وهم رضایت کودک را از رنگ آمیزی اتاقش به دست بیاورد .رنگ های به کار رفته در سقف و دیوار اتاق کودک نشان دهنده ی میزان موفقیت نقاش ساختمانی است .

در رنگ آمیزی اتاق کودک بیشتر از رنگ های روشن و شاد و پرانرژی باید استفاده کرد برای نمونه رنگ سبز روشن یا آبی یخی برای اتاق خواب کودک مناسب می باشد که استرس وترس را کاهش می دهد .در نقاشی ساختمان ، برای اتاق کودک از رنگ های تیره مانند : آبی پر رنگ ، بنفش ، سبز تیره نباید استفاده کرد چرا که این رنگ ها حس دلتنگی را برای کودک ایجاد می کند ولی اگر از ترکیب این رنگ ها به نحو احسن استفاده شود می تواند محیط را برای نوزاد شما امن و راحت کند . استفاده از رنگ های گرم برای اتاق کودک ، او را پر انرژی و فعال می کند ولی چون این گونه رنگ ها آرامش بخش نیستند کودک را بد خواب می کند نباید زیاد مورد استفاده قرار بگیرند . گاهی اوقات انتخاب رنگ برای اتاق کودک علاوه بر دکوراسیون اتاق با توجه به جنسیت او انجام می شود . بسیاری از والدین از رنگ های گرم و ملایم مانند بنفش یاسی و صورتی برای دختران و رنگ های آبی و سبز برای فرزند پسرشان انتخاب می کنند .

دیدگاهتان را بنویسید