فهرست بستن

ساختار نقاشی رنگ روغن

ساختار نقاشی رنگ روغن

نقاشی رنگ روغن رمز و رازهای بزرگی دارند و در ذهن بسیاری از افراد، روش نقاشی رنگ روغن با اعتبارتر از دیگر نقاشی ها است. همچنین لذت کار با رنگ روغن غیر قابل انکار است. رنگ های خالص روغنی با رایحه ای خوش واقعاً خوشایند هستند.

سه اصول نقاشی رنگ روغن کدامند؟

به هنگام نقاشی رنگ روغن، هنرمند باید سه قاعده متداول نقاشی رنگ روغن را رعایت کند:

۱٫ قاعده از کم به زیاد نقاشی رنگ روغن: وقتی لایه لایه کار نقاشی را انجام می دهید، هر لایه جدید باید از لایه قبلی انعطاف پذیرتر باشد. برای رعایت کردن این قاعده در هر لایه جدید از ماده پایه بیشتری استفاده می شود.

۲٫ دومین اصول نقاشی رنگ روغن غلیظ روی رقیق: در لایه های زیرین نقاشی باید از رنگ روغن رقیق استفاده شود و نازک کار شود و روی آن ها لایه های غلیظ کار شود. اگر روی نقاشی های ایمپاستو، لایه های رقیق کار شود، نقاشی رنگ روغن احتمالا ترک می خورد./ کنیتکس

۳٫ قاعده سوم نقاشی رنگ روغـن: استفاده از رنگ هایی که به آهستگی خشک می شوند در مقابل رنگ هایی که به سرعت خشک می شوند، رنگ هایی که سرعت خشک شدن آهسته دارند نباید پشت سر هم در لایه های زیری کار شوند زیرا وقتی از رنگ هایی که سریع خشک می شوند بر روی آن ها استفاده شود، ممکن است نقاشی رنگ روغنی شما ترک بخورند.

naghashi4

لوازم نقاشی رنگ روغن:

♦ قلموها یکی از مهمترین لوازم نقاشی رنگ روغنی می باشد:

هنگامی که می خواهید قلموهایتان را برای نقاشی رنگ روغنی انتخاب کنید باید دو نکته اساسی را مد نظر داشته باشید:

شکل و الیاف قلمو. انواع و اشکال مختلفی از قلمو ها در بازار وجود دارند، مفید ترین و پر کاربردترین آنها، قلمو های گرد، صاف، رنگ روشن و یا فندقی هستند. قلموهای گرد، سری گرد و نوک تیز دارند، و برای کشیدن خط های باریک و یا نقطه گذاری مناسب هستند. قلموهای صاف و قلموهای رنگ روشن اصولاً سری مربع شکل دارند، این حالت قلمو برای طرح های مستطیلی نقاشی رنگ روغن مناسب است. قلموهای رنگ روشن موهای کوتاه تری نسبت به قلموهای صاف دارند./ پتینه

قلموهای فندقی سری صاف دارند، نوک قلموهای بیضی شکل یا همان تخم مرغی برای حرکت های باریک و ظریف و همچنین مناطق وسیع تر مناسب است. قلموهای رنگ فندقی در نقاشی رنگ روغنی واقعاً کارایی بالایی دارند و بیشتر از قلموهای دیگر استفاده می شوند. موی قلموها از پوست حیوانات و یا الیاف مصنوعی تشکیل شده است. موی حیوانات مانند گراز حالت ارتجاعی طبیعی دارد. موی گراز معمول ترین موی حیوانات برای قلموی های نقاشی رنگ روغنی است. قلموی موی گراز سخت تر از موی سمور یا squirle است و برای نقاشی هایی با خطوط ضخیم و خشن مناسب است. قلموهایی با موی مصنوعی به سختی و یا انعطاف پذیری قلموهای موی حیوانات نیستند، اما تمیز کردن آنها بسیار راحت است، و به دفعات زیاد می توان از حلال ها و تمیز کننده ها برای تمیز کردنشان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید