فهرست بستن

رنگ بی بو

house-painting-photo-gallery-1100

 

 

رنگ بی بو

این نوع رنگ از بسیاری از جهات شبیه رنگ پلاستیک (تمام پلاستیک) هستند.نظر به آلودگی محیط زیست از طریق رنگ های روغنی و پوشش های حلال تینر این نوع رنگ جای خود را در بازارهای اروپا و آمریکا باز کرده اند و حتی در برخی از کشورها تولید رنگ های حلال تینر فوری و تینر روغنی با محدودیت ها و ممنوعیت های زیادی همراه شده است.

کارخانجات اتومبیل سازی در اکثر کشورهای دنیا (و ایران) چند سالی است که بجای رنگهای اتومبیلی فوری با حلال تینر فوری به طرف رنگ های اتومبیلی حلال آب روی آورده اند. در ایران رنگ های حلال آب بیشتر با نام اکرولیک و کاپارول شناخته شده هستند. سرعت اجرای بالا و بدون بو بودن و خشک شدن سریع باعث استقبال از این نوع رنگ شده است. مخصوصا برای محیط های بسته و آپارتمانی و نیز در مواردی که کارفرما مجبور به سکونت در منزل در زمان رنگ آمیزی (به همراه خانواده وعلی الخصوص اطفال)هستند این نوع رنگ می تواند بهترین گزینه باشد و سرعت بالای اجرا و تولید نکردن گازهای فرار و خطرناک برای سلامت افراد ایده آل است. این نوع رنگ هم مثل رنگ های روغنی دارای نوع مات و براق می باشد و نوع نیم براق هم به گزینه ها اضافه شده است. این نوع رنگ حتما باید بوسیله غلطک اجراشود و در صورت اجرا با قلم : نقاش مجبور به اضافه کردن آب بیش از مقدار استاندارد به رنگ میباشد (تا رش قلم نیندازد) و این کار کیفیت اجرا را پائین می آورد. رنگ های اکریلیک پایه آب نسل جدید از رنگ های ساختمانی می باشند که با توجه به مسائل زیست محیطی و عدم استفاده از حلال های آلی و مواد مضر کاربردی این نوع رنگ ها روبه افزایش است. بطوریکه به تدریج جایگزین مناسبی برای رنگ های روغنی الکیدی می باشند.

از ویژگی های فنی این محصولات می توان به مواردد زیر اشاره نمود :

مقاومت شستشوی بسیار خوب، فقدان بوی نامطبوع و سازگار با محیط زیست به دلیل عدم استفاده از حلال های نفتی وآلی، دارابودن پوشش خوب و داشتن صرفه اقتصادی و اعمال آسان آن ها بر روی سطح .

رنگ های اکریلیک سیلیکون مخصوص نما نیز مخصوص استفاده در نمای ساختمان بوده و ویژگی های فنی آن شامل : تنفس، مقاومت خوب در برابر نفوذ آب، مقاومت در برابر آلودگی های سطح، پوشش بالا و عدم جذب چرک و حفظ تمیزی سطح می باشد.

خواص رنگ :

1 – ساخته شده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی بالا
2 – خشک شدن سریع – چسبندگی عالی – دوام و انعطاف پذیری خوب – قابلیت شستشو – مقاوم به رطوبت – نداشتن بو و حساسیت زایی
3 – مناسب برای سطوح گچی ، سیمانی ، آجری

house-painting-photo-gallery-1100

دیدگاهتان را بنویسید