فهرست بستن

اجرای بلکا

house-painting-photo-gallery-800

بلکا

جایگزین مناسب نقاشی ساختمان با رنگ و کاغذ دیواری، نوعی پوشش سلولوزی با الیاف طبیعی پنبه سلولزمی‌باشد با میزان مشخصی از رزین سلولزی وسنگهای تزئینی کاملاً مخلوط شده است. این پوشش به دلیل برخورداری از مواد اولیه کاملاً طبیعی می‌تواند در فضاهای بهداشتی و درمانی مانند بیمارستانها نیز مورد استفاده قرار گیرد. بلکا برروی گچ، خاک وگچ (شمشه کشی شده)، چوب، فلز(باید زیرسازی انجام شودچون برپایه آب بوده اسفاده بر روی فلزات )، رنگ روغن، سیمان، شیشه و… قابل اجرامی باشد.

مزایای بلکا نسبت به رنگ

– عایق حرارت – عایق برود ت
عایق صوت
بی نیاز از زیرسازی
نداشتن بو و مواد فرار هنگام اجرا
100%قابلیت شستشونیست فقط (با ابر و شامپوی فرش می توان تمیز کرد)
خاصیت آنتی استاتیک: به دلیل ساختار فیبری گرد غبار  و ملکولهای سوخته در هوا را جذب نمی‌کند.
مقاومت در برابر آتش و شعله ور نشدن
ترک‌ها را می پوشاند(بدلیل الیافی بودن ترک های ریز را میپوشاند)
مقاومت در برابر ضربه
کاهش بازتاب مستقیم نور
قابلیت ترمیم

اجرای بلکا

اجرای بلکا روی سطوح مختلف بارعایت شرایت زیر

از آنجا که خمیر بلکا توسط آب ایجاد می شود می تواند مواد قابل حل در آب موجود در زیر سازی را حل کند تا جایی که این مواد در طول مدت خشک شدن به درون بلکا نفوذ کرده به ایجاد طبله و تغییر رنگ در پوشش بلکا منجر شود .بنابر مواد قابل حل را قبل از اجرای بلکا باید برطرف کرد
 سطح فلزات زنگ زن : از آنجا که آهن به سرعت زنگ می زند اکیداً توصیه می شود قبل از اجرای بلکا سطح آن با رنگ روغنی  ویا هرپوششی که اززنگ زده گی جلوگیری می کند پوشش داده شود .
آهن گالوانیزه – شیشه – آلومینیوم : در صورتی که سطح این مواد چرب نباشد محدودیتی جهت اجرای بلکا وجود نخواهد داشت البته جهت سهولت در اجرا می توانید خمیر بلکا را کمی سفت تر انتخاب نمایید .
گچ نرمه – گچ سفید – سیمان نرم : گچ نرمه یا گچ سفید مناسبترین سطوح جهت اجرای بلکا بوده و محدودیتی در اجرای این پوشش وجود نخواهد داشت .
چوب و نئوپان : قبل از اجرای بلکا بر روی چوب و نئوپان لازم است ابتدا سطح آنها با تترونیوم رزین آغشته و سپس خشک شود این موضوع در مورد نئوپان که دارای شبکه فشرده ای نیست اهمیت بالاتری خواهد داشت .
سطوح گچ و خاک : تنها مشکل این سطوح خالی بودن دور دربها و پنجره ها و همچنین شمشه گیری نشدن نبش و کنج ها می باشد که برای اجرای بلکا و رسیدن به بالاترین کیفیت و زیبایی لازم است این نواقص جبران شوند .
کنیتکس آبی ( پلاستیک ) – رولکس : این پوشش ها معمولاً چسبندگی مناسبی به سطح زیرین خود ندارند (عدم کیفیت )و همچنین حلال آنها آب می باشد لذا با اجرای بلکا بر روی آنها تمام سطح یکجا کنده خواهد شد لذا توصیه می شود قبل از اجرای بلکا حتماً سطح این پوشش ها به تترونیوم رزین کاملاً آغشته شود و یا در صورت امکان تمامی سطوح سست از روی دیوار کنده شوند .
کنیتکس روغنیرنگ روغنی : اجرای بلکا بر روی این سطوح در صورتی که دارای پوسیدگی نباشند به سهولت امکانپذیر خواهد بود .
سیمان زبر : تنها مشکل پیش رو در اجرای بلکا بر روی سطوح سیمانی زبر وجود سطح متخلخل و نا تراز آن می باشد که موجب می شود در هر متر مربع مواد اولیه بیشتری مصرف شود

معایب بلکا :

بدلیل صاف نبودن سطح بلکا  شستشوی کامل آن همانند سطوح روغنی امکان پذیر نبوده – دربعضی مواقع  پشت لایه بلکا محل جمع شدن و لانه حشرات می باشد- درصورتی روی سطوح رنگی بلکا اجراء شود و بعدا بخواهیم دوباره بجای بلکا رنگاری انجام بدهیم  نیاز به هزینه زیر سازی زیادی خواهیم داشت همانند کاغذ دیواری. موارد فوق از مشکلات بلکا محسوب می شود . که یک اجراء کنند بلکا باید در نظر داشه وبه مشتری بگوید.

house-painting-photo-gallery-800

دیدگاهتان را بنویسید