فهرست بستن

اجرای رنگ آکرولیک با تیم حرفه ای

اجرای رنگ آکرولیک با تیم حرفه ای

 

فقط زیبایی آن‌ها را تحسین می‌کنید اما به ندرت قیمت نقاشی ساختمان پیش می‌آید که گیاهان مصنوعی خانه رنگ آکرولیک را تمیز کنید، به ویژه آن را که در بالای کابینت قرار گرفته است. گل‌های مصنوعی، پیچک‌های پلاستیکی و گل‌های خشک شده را دور بریزید. فضای بالای کابینت را خالی کنید و فقط از چند چراغ استفاده کنید. اگر مجبور به استفاده از گل مصنوعی هستید، پس پول بیشتری هزینه کنید و گیاهانی با کیفیت بالا‌تر تهیه کنید و یادتان نرود که لااقل هر ماه یکبار آن‌ها را گردگیری کنید

استفاده از آیتم‌های عام برای پر کردن فضا

دکور خانه شما باید نمایانگر سلیقه و مدل زندگی شما باشد، نه یک غرفه نمایش برای محصولات محبوب یا وسایل موجود در وی‌ترین مغازه سر خیابان! خانه‌تان را با گنجینه‌های خود تزیین کنید، وسایلی که به اصرار گشته‌اید و خریده‌اید و همه در رنگ و اندازه هماهنگ هستند. وسایلی را که در سفرهای خود، از سمساری‌ها، آنتیک فروشی‌ها و جاهای دیگر خریداری کرده‌اید، به کار ببرید؛ وسایلی که به طور انبوه تولید نشده‌اند و احتمالاً هیچ کس جز شما از جمله همسایه‌تان در خانه‌اش ندارد.

در کشور های خاور دور اروپا و امریکایی رنگ های الکيدی به خاطرداشتن سرب منسوخ نقاشی ساختمان با غلطک  وبه طور کلی از ساخت و استفاده برای رنگ امیزی کنار گذاشته شده اند وحتی در برخی کشورها کار تخريب واز بین بردن این گونه رنگهای الکيدی به صورت بسته بندی های به گروه های تخصصی سپرده می شودزيرا بخاطر سرب موجود در رنگ های الکيدی برای محيط زيست و تنفس بسيار مضز وخطرناک می باشد واز انجا که در ايران رنگهای الکيدی درمنازل مسکونی بسيار مورد استفاده قرار ميگيرد اين خطر بيشتر اطفال زير ۸ سال را به خاطر قدکوتاهی که به تناسب سن کم شان دارند وخانم های خانه دار را تهديد می کند چون وزن ذرات سرب سنگين است بيشتر در قسمت های پايين يافت می شود ناخودآگاه با ورود سرب به دستگاه تنفسی به مرور دچار مشکل ودر سن های بالاتر با کمبود تنفس ويا تنگی نفس روبرو می شوند لذا به اين منظور متخصصان برای اين چالش رنگ های اکريليک را با فوائد وخصوصيات قابل توجهی که در ذيل آمده است در نظر گرفته و اغلب شرکت های رنگسازی از جمله صنايع رنگ کرومات ،رونق کيش ،پيکو ورنگارنگ اطلس و…نيز به توليد اين محصول به صورت تخصصی پرداخته اند .

اگررنگ روغنی خیلی خراب ودارای زدگی رنگ آکرولیک وفرسودگی زیاد میباشد بهتر است کلسطح راماستیک نموده واز قسمت۴بند الف ادامه کار دهید. اگرنیازبه ماستیک نمودن سطح وجود نداردطبق مراحل زیرعمل نمایید: ۱-باسمباده ۱۲۰کل سطح رابتونه زده تا رنگ ازحالت براقیت وصافی خارج شده ومات گردد.۲-با بتونه زیر کار لکه گیری نمائید.

*مهم((درساخت بتونه دقت فرمائید رنگ بتونه هم رنگ- رنگ قدیمی رنگ نما باشدنه رنگ جدیدوچنانچه بتونه بارنگی روشنتراززمینه ساخته واستفاده شددر این حالت روی لکه های بتونه گیری شده را با رنگی مطابق رنگ زیری(قبلی)رنگ نموده وسپس آستری را اجرا نمائید.

۳-بعداز لکه گیری روی سطح لکه گیری شده رایکدست ازرنگ جدید اجرانماییدوبعد از خشک شدن یک مرحله آسترو سپس دست آخررنگ رامطابق معمول اجرانمایید.

*نکته۱-سطوح آشپز خانه که قبلا بارنگ روغنی رنگ شده باشندبسیار چرب هستندوتوصیه میشود قبل ازهر کاری اقدام به تمیز نمودن این چربیها توسطدستمال نمداروسمباده۱۲۰ازسطح دیوار وکابینت یا هر سطحی که مورد رنگ آمیزی قرار میگیرد نموده وبعد ازآن عملیات رنگ آمیزی را شروع نمایید.
45743
*نکته۲-سطوح فلزی رنگ نشده قبل از رنگ آمیزی حتما باید ضد زنگ خورده وبعد از آن اقدام به زدن رنگ آستری(بادرصدترکیب۱کیلورنگ آکرلیک بارق یانیمه براق ونیم لیتر آب)نمایید.در مورد سطوح فلزی رنگ شده قدیمی نیزپس از سمباده کاری خوب اقدام به انجام رنگ آمیزی نمایید.

*نکته۳-سطوحی که قبلا رنگ پلاستیک خورده است میبایست بعد ازسمباده پتینه کاری اول یکدست پرایمر آکریلاتی روی آن اجراشود.

*نکته۴-برای رنگ آمیزی رنگ آکرولیک سطوح سرویسهاوحمام-محوطه استخرها ومکانهایی که رطوبت بیشتری دارندبهتراست ازرنگهای آکرلیک نیمه براق وبراق استفاده شود ورنگ مات آکرلیک پیشنهاد نمیشود.

ازنظرظاهری همانندکنیتکس های قدیمی بوده ولی بااین تفاوت که کنیتکس جدیدغبارگریزوآب گریز بوده خودشور است درمدلهای دانه ریز دانه درشت ودانه متوسط موجود میباشد.مراحل اجرای آن نیزهمانندرنگهای سوپرسیلیکونی وآرتکس میباشدونیزتمیز بودن سطح قبل ازاجرا ازمطالب مهم دربخش اجرامیباشد. این رنگ همانندرنگ آرتکس بوده بااین مزیت بیشترکه غبارگریزوآب گریز بوده وبه رنگهای خودشورمعروفند وخیلی دیرترازبقیه رنگهاکثیف میشودمناسب برای فضاهای خارج از  آموزش نقاشی ساختمان ساختمان ودرمعرض نوراست.

 
 

دیدگاهتان را بنویسید