فهرست بستن

نحوه ورود به شغل نقاشی ساختمان

 

نحوه ورود به شغل نقاشی ساختمان

 علاقه مندان برای ورود به این شغل می توانند مدتی در کنار یک نقاش ساختمان ماهر به عنوان کارگر و دستیار کار کنند تا با همه جوانب این شغل آشنا شوند.
 
در آموزشگاه های دولتی و آزاد زیرنظر سازمان فنی و حرفه ای کشور، دوره های آموزش نقاشی ساختمان تدریس می شود که علاقه مندان به آموزش حرفه ای می توانند در آنها شرکت کنند. البته کسب تجربه و مهارت در این کار بسیار مهم است.
 
 

فرصت شغلی و بازارکار نقاش ساختمان

نقاش ساختمان می تواند در شرکت های ساختمانی، خدماتی، طراحی ودکوراسیون و… استخدام شود. البته بسیاری از نقاشان به صورت مستقل و قراردادی با سازمان ها، شرکت ها و افراد کار می کنند.

در خصوص وضعیت بازارکار نقاشی ساختمان اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد. اما با توجه به روند موجود ساختمان سازی و اهمیتی که مردم به بازسازی و تغییر داخل منزل خود می دهند، نیاز به نقاش ساختمان تقریبا همیشه وجود دارد. البته نکته مهمی که به یافتن سفارش کار متعدد و مناسب برای نقاش ساختمان می انجامد، نوع و کیفیت کار بالا همراه با خوش برخوردی و خوش قولی او می باشد. اگر نقاشی این عوامل را داشته باشد، می توان گفت همیشه برای او کار وجود دارد.
 
وضعیت استخدام این شغل در برخی کشورهای جهان به شرح زیر است :

آمریکا – پیش بینی ها نشان می دهد میزان استخدام این شغل بین سال های 2010  تا 2020، رشد18  درصدی خواهد داشت. در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل 14 درصد می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید