فهرست بستن

رنگ های روغنی موارد کاربرد ومعایب ومزایای آن

رنگ های روغنی

موارد کاربرد ومعایب ومزایای آن

تاریخچه رنگ ها ی روغنی در ایران به سال 1318بر می گردد که به صورت صنعتی تولید وبه بازار عرضه شده است . از رنگ روغنی تا چند سال اخیربرای دیوار ها ساختمان استفاده گسترده ای می شده است ولی در این اواخر جای خود را به رنگهای اکریلیک داده است .اما هنوز بهترین گزینه برای رنگ آمیزی سطوح فلزی ساختمان است. این رنگ ها با سه دسته  مات، نیمه مات وبراق موجود است که در ذیل مزایا و معایب هر یک را بررسی می کنیم.

                                                     رنگ روغنی

رنگ های روغنی براق

رنگ روغنی براق در برابر عوامل جوی مقاوم بوده  تقریبا آنتی یو وی می باشد و قابل شستشو ، دارای پوشش خوب و هوا خشک می باشد. و به دلیل براق بودن شستشوی آن فوق العاده آسان می باشد. واز معایب آن بوی بد موقع اجرا و پستی وناهمواریها و موج و ایراد های سطوح را مشخص می کند.

رنگ های روغنی مات

از مزایای این رنگ این است که به علت مات بودن نور را منعکس نمی کند و ایرادات گچ کاری را تا حدودی نشان نمی دهد. سنباده خوری خوبی برخورداراست اما مثل رنگ براق به خوبی قابل شست و شو نبوده و به راحتی نمی توان آن را پاک کرد و جای دستمال روی دیوار باقی می ماند، با  توجه به پایه تینری بودنش بوی آن ساکنین را آزار می دهد. انواع بتونه نقاشی ساختمان نحوه محاسبه متر مربع در نقاشی ساختمان چگونه است؟((نقد و اقساط نقاشی ساختمان))(نقاشی ساختمان درتهران )09125757086

دیدگاهتان را بنویسید