فهرست بستن

همه چیز که در خصوص نقاشی باید بدانید

naghashi sakhteman painting

 
همه چیز که در خصوص نقاشی باید بدانید

نقاشی دیوار، سقف، کف و کلا نقاشی ساختمان نیز یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که توسط صاحب خانه ها انجام می شود. اگرچه ما گهگاهی خودمان بعضی از مکان های خانه را نقاشی می کنیم اما واقع چقدر در خصوص این اطلاعات داریم. چه زمانی در واقع باید نقاشی کنیم؟ چگونه آن را انجام می دهند؟ و سوالات زیادی نیز شبیه به آن.

نقاشی منزل به غیر اینکه یک شغل است، یک علم و حرفه تخصصی هم نیز به حساب می آید. بعضی از فکر می کنند که نقاشی کردن دیوار و سقف کار بسیار آسانی است. فقط کافی است که قلمو را به دست گرفته و سپس اقدام به رنگ کردن کنند. باید بگوییم که اگر نقاشی کردن به همین آسانی بود، الان همه برای خودشان نقاش کار ماهر شده بودند. در این مقاله قصد داریم که در خصوص مفاهیم اولیه نقاشی صحبت کنیم.
نقاشی چیست؟

نقاشی مخلوطی از چند عنصر پایه و اساسی است:مواد رنگی یا رنگدانه ها، رزین( چسب)، حلال ها و افزودنی ها می باشد. مواد رنگی همان رنگ است که برای قسمت خاصی آن را انتخاب می کنید. رزین ها همان چسب مایع ها هستند.حلال ها که باعث خشک شدن رنگ می شوند و افزودنی ها هم نیز خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی را اضافه می کنند.

رنگ های ارزان درصد بالاتر از حلال نسبت به رنگ های با کیفیت بهتر دارند. در نتیجه تا 50 کیفیت رنگ را کاهش داده و نیازبه چسبندگی را افزایش می دهند. اصولا از رنگ های ارزان برای قسمت هایی از ساختمان که اصلا مهم نیستند مانند انباری استفاده می شود، که صرفا فقط یک رنگ برروی دیوار آن ها کافی است تا از حالت خشکی دربیایند.

در واقع در رنگ های ارزان از حلال های بیشتری استفاده شده که باعث افزایش سرعت تبخیر رنگ ها می شود و شما به صورت مداوم باید اقدام به رنگ کردن مجدد ساختمان خود کنید. حتی مشاهده شده است که بعضی از افراد تا 4 بار هم نیز مجبور به رنگ کردن یک قسمت از دیواری شده اند از رنگ ارزان استفاده کرده اند.

برای وقت خود ارزش قائل شوید. به دنبال برند رنگ های معروف باشید و آن هایی را انتخاب کنید که از نظر کیفیت نسبت به بقیه بهتر هستند و همچنین میزان رنگ دانه آن ها 45 درصد باشد. اصولا روی جعبه ها این مقدار نوشته شده است یا می توانید از فروشنده بپرسید.
انواع رنگ : براساس روغن، براساس آب

همه رنگ ها اصولا در دو دسته قرار می گیرند: مبتنی آب یا براساس روغن هستند. رنگ های مبتنی بر آب، از آب به عنوان حلال استفاده می کنند اما به اشتباه بین مردم به عنوان رنگ لاتکس شناخته می شود که اصلا در آن ها این ماده لاتکس به کار نرفته است. بیشتر رنگ های مبتنی برآب از اکلریک ساخته شده اند و به آن ها اکلریک لاتکس گفته می شود. رنگ های مبتنی بر روغن (رنگ روغن) هم واقع از روغن ساخته نشده اند. در رنگ های روغن از حلال های معدنی یا رزین های الکید استفاده شده است. الکید ها با این مواد معدنی رقیق می شوند و لاتکس ها با آب رقیق می شوند. این دیگر بسته به شما است که از کدام نوع رنگ قصد استفاده کنید. اگر به دنبال کیفیت هستید، خب رنگ های روغنی را توصیه می کنید ولی نه کیفیت مهم نیست، نوع دیگر را باید انتخاب کنید.
هزینه نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان بسته به نوع رنگی که قصد استفاده آن را دارید، مدت زمان، متراژ و تعداد تنوع رنگ متفاوت است. هزینه نقاشی ساختمان براساس متراژ محاسبه می شود و هرچه متراژ بیشتر باشد، به مراتب هزینه بیشتر است. همچنین رنگ های رنگی مانند صورتی و غیره نه رنگ های کرم، گرانتر می باشند. کارگران کمتر روزمزدی فعالیت می کنند زیرا همانطور که بیان کردیم، در شروع کار متراژ ساختمان تعیین می شود سپس براساس آن قیمت کل محاسبه میشود.

naghashi sakhteman painting

دیدگاهتان را بنویسید