فهرست بستن

نکاتی جالب درباره بتونه ها:

house-painting-photo-gallery-600

نکاتی جالب درباره بتونه ها:

بتونه‌ها، خمیرهای نرم و چسبناکی‌اند که به کندی در هوا خشک می‌شوند و برای پرکردن شکاف‌ها و منافذ، به ویژه در بخاری مصرف می‌شود. مهم‌ترین انواع بتونه‌ها عبارت است از :

بتونه شیشه : که از مخلوط پودر کربنات کلسیم و روغن کتان تهیه می‌شود و در هوا نسبتاً به سرعت خشک و سخت می‌شود. اما پس از سخت شدن، دوباره در روغن کتان به صورت خمیر نرم و قابل استفاده در می‌آید.

بتونه آبی : که در تهیه آکواریم مصرف دارد و از مخلوط کردن پودر اکسید سرب (Pbo) با روغن کتان بدست می‌آیند. بتونه گلسیرین و اکسید سرب: از اختلاط اکسید سرب و گلسیرین تهیه می‌شود و در مقابل آب، اسید و قلیا مقاوم است و پس از ۴۵ دقیقه سفت می‌شود و برای بتونه کردن چوب، شیشه، چینی، سرامیک و اشیای سنگی مصرف دارد.

گرد بتونه : که به صورت آرد سفید رنگی شامل چهار قسمت گچ پخته و یک قسمت صمغ عربی است و در موقع استفاده، آن را در آب و یا محلول اسید بوریک به صورت خمیر در می‌آورند و با آن اشیای ظریف ساخته شده از سنگ سفید، چینی، و شاخ سفید را بتونه می‌کنند.

برای ساخت بتونه، پودر مل و پودر سینکا و روغن الف را با هم مخلوط می کنید. برای اینکه بتونه شما سفت تر باشد مقدار پودر ها را زیاد میکنید و برای اینکه بتونه ی شما شل تر بشود مقدار روغن الف را اضافه تر میکنید….. اول بتونه رو از بازار میخرید بعد تو یه سطل به اندازه آب میریزید بعد کم کم داخل آن بتونه میریزید و خوب هم میزنید تا مثل خمیر بازی یکم شل شود، بعد استفاده میکنید . بهتره از گچ استفاده کنید چون بهتر است اول جای مورد نظر رو بزنید تا کامل بریزد و بعد اگر از گچی که کمی باقی مانده است، تا سفت شود، استفاده کن و بعد از بتونه رنگ کاری استفاده کن .

house-painting-photo-gallery-600

دیدگاهتان را بنویسید