فهرست بستن

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

khani-painting-

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی |

khani-painting-

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

این رنگ ها نیز از رنگ های سنتی و قدیمی محسوب می شوند که هنوز هم برای رنگ آمیزی درب و پنجره بهترین گزینه محسوب می شوند. حتی در مواقعی که از رنگ های دیگر برای زیبایی درب های فلزی استفاده می شود از رنگ های روغنی به عنوان آستر عایق و زد زنگ استفاده می شود.در این نوع رنگ‌ها ، رنگ دانه را در یک روغن خشک شونده که استر گلیسیرین با اسیدهای چرب نظیر اسیدهای اولیک و یا لینولنیک می باشد حل می کنند. این روغن‌‌ها در هوا اکسیده شده و به ترکیبات سیر شده تبدیل می شوند و لایه‌ای سخت مقاوم و محافظ تشکیل می دهند که از نفوذ آب در رنگ دانه جلوگیری می کنند.
 این رنگ ها به سه دسته ی مات، نیمه مات و براق موجود است .
رنگ های روغنی براق

از مزایای این رنگ مقاوت بالا، ماندگاری، و پوشش خوب آن است و به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای در ها و پنجره ها محسوب می شود، و به دلیل براق بودن نور را منعکس می کند و سبب روشنایی بیشتر فضا می شود. واز معایب آن است که موج و ایراد های گچ کاری را مشخص می کند.
رنگ های روغنی مات

از مزایای این رنگ این است که به علت مات بودن نور را منعکس نمی کند و ایرادات گچ کاری را تا حدودی نشان نمی دهد. از معایب آن است که مثل رنگ براق صد در صد قابل شست و شو نبوده و به راحتی نمی توان آن را پاک کرد و جای دستمال روی دیوار باقی می ماند، از معایب بعدی آن این است که پوشش کمتری دارد و بوی آن نسبت به رنگ براق بیشتر است.
رنگ های روغنی نیمه مات نیز بین این دوسته قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید