فهرست بستن

نحوه کندن کاغذ دیواری

نحوه کندن کاغذ دیواری 

مزایای خوب و مثبت کاغذ دیواری نسبت به سایر پوشش‌های دیواری قابلیت برداشتن یا کندن کاغذ دیواری از روی دیوار است که به آسانی انجام می‌گردد.

آب
راحت ترین شیوه کندن کاغذ دیواری، پاشیدن آب بر روی آن است. آب از درون منافذ کاغذ دیواری به چسب پشت آن وارد میشود و آن را از بین می‌برد. با از بین رفتن قدرت چسبندگی چسب پشت کاغذ دیواری، به آسانی می شود کاغذ دیواری را از دیوار جدا نمود. البته کاغذ دیواری‌هایی که به این شیوه به راحتی از دیوار جدا می‌شوند باید به اصطلاح قابلیت جدا شدن (Peelable) داشته باشند که بیشتر کاغذ دیواری‌های مدرن این خصوصیت را دارا هستند.

کندن کاغذ دیواری

مواد شیمیایی
مواد شیمیایی مخصوص کندن کاغذ دیواری را می‌توان از فروشگاه‌های رنگ و ابزار فروشی ها تهیه نمود. برای جدا کردن کاغذ دیواری باید ابتدا ماده شیمیایی را که معمولا به صورت پودر است در مقداری آب ولرم و سرکه حل نمود و سپس محلول بدست آمده را با استفاده از اسپری بر روی دیوار پاشید. بعد از آنکه محلول بدست آمده چسب دیوار را در خود حل کرد، لبه‌های کاغذ دیواری به راحتی با کمک کاردک یا چاقو کنده می‌شود./ نصب کاغذ دیواری

بخار آب
ماده دیگری که برای حل کردن چسب کاغذ دیواری و جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار استفاده می‌شود، بخار آب است. به این جهت از دستگاه بخارکننده چسب کاغذ دیواری استفاده می‌گردد. دستگاه شامل یک منبع آب است و با روشن کردن، آب درون آن بخار می‌شود و می‌شود با دسته مخزن بخار را بر روی کاغذ دیواری بپاشید. بخار آب چسب پشت کاغذ دیواری را از بین می برد و به کاغذ دیواری اجازه می‌دهد تا به راحتی از دیوار جدا شود. در استفاده از بخار آب باید دقت کافی به عمل بیاید تا به پوشش خشک دیوار زیر کاغذ دیواری آسیب نبیند.

 

دیدگاهتان را بنویسید