فهرست بستن

مرحله سوم رنگ آمیزی سطوح گچی:

مرحله سوم رنگ آمیزی سطوح گچی:
بتونه کاری

این مرحله که یکی از اساسی ترین مرحله زیرکاری می باشد میبایست کلیه سقف و دیوارها بتونه کامل (یکسره) شوند . نوع بتونه این مرحله حتما باید بتونه روغنی باشد با افزودن روغن مخصوص بتونه روغنی به نرمی بتونه بیافزایید. در صورتی که گچ کاری دارای موجهای فراوان و زده و خوردگی زیادی باشد باید دو دست بتونه روی دیوارها بطوری که دست اول بتونه کاری بصورت افقی و در دست دوم بصورت عمودی جهت پوشاندن موجهای گچ کاری انجام شود.

بیشتر استاد کاران نقاشی ساختمان معتقدند یکدست بتونه یکسره برای سقف ها کافی است چرا که دور تر از کف خانه بوده موج های کمتری از سطح زمین نمایان است و یکدست برای تمیز شدن و سهولت رنگ آمیزی کافی می باشد. همینطور در برخی جاها بدلیل ناجور بودن گچ کاری تا دو دست هم بتونه کاری میشود .

البته نا گفته نماند عملیات ساختمان سازی بدلیل مرتبط بودن با یکدیگر بصورتی که اگر دیوار آجری درست چیده نشود گچ کاری موج دار و … بوده و همینطور کار نقاشی ساختمان از حالت استاندارد خارج میشود. یک کار نقاشی ساختمان زمانی خوب و زیباست که گچ کاری آن خوب انجام گرفته باشد چرا که نقاشی فقط یکی دو لایه رنگ و بتونه و … است و چیزی عوض نمیشود.

khani-houspainting 4

دیدگاهتان را بنویسید