فهرست بستن

مراحل اجرای رنگ روغنی برای سطوح مختلف

مراحل اجرای رنگ روغنی برای سطوح مختلف 

 در مورد اجرای رنگ روغنی بر روی سطوحی که قبلا کاغذ دیواری انجام شده است یه اختصار توضیح میدهیم.

در نقاشی ساختمان برای اجرای رنگ روغنی بر روی کاغذ دیواری دو گزینه پیش رو داریم، یا باید کاغذ دیواری ها رو بکنیم یا بر روی همین کاغذ دیواری رنگ روغنی رو اجرا کنیم، برای اینکه بتوانیم در این مورد تصمیم درستی بگیریم باید به چند تا نکته توجه کنیم که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

نکته اول آیا کاغذ دیواری که اجرا شده بر روی سطوحی بوده که قبلا رنگ شده بخصوص اینکه رنگ روغنی بوده یا نه سطح گچ بوده این مسئله از آنجا مهمه که کندن کاغذ دیواری که بر روی سطوح کچی اجرا شده سخت و زمان بر میباشد در این مواقع ما میتوانیم بدون کندن کاغذ دیواری رنگ روغنی رو اجرا کنیم. و اگر کاغذ دیواری بر روی سطحی که قبلا رنگ روغنی اجراء شده بوده انجام شده که در اکثر مواقع براحتی کنده میشود و مشگل خاصی رو ایجاد نمیکنه.

نکته دوم: مسئله بعدی که در نقاشی ساختمان و اجرای رتگ روغنی بر روی سطوحی که کاغذ دیواری روی آن انجام شده این است که سطح مورد نظر از نظر صاف بودن یا اینکه ترک داشتن چه وضعییتی دارد اگر داری ترک های عمقی زیاد هست میتوانیم بدون کندن کاغذ دیواری رنگ روغنی رو روی آن اجرا کنیم چرا که کاغذها مانع باز شدن ترک ها شده و یکی از مشگلات موجود در حرفه ی نقاشی ساختمان رو حل میکنه.

اگر قرار بر نکندن کاغذ دیواری و اجرای رنگ روغنی گرفتیم چند نکته فنی رو باید مورد توجه قرار دهیم که در زیر به آنها اشاره میکنیم.

بهتره بدانیم که اکثر کاغذ دیواری ها از دولایه تشکیل شده اند یکی لایه رویی که رنگی بوده و دارای نقش نگار می باشد و اکثرا ضد آب و قابل شستشو میباشد و در اکثر مواقع براحتی کنده می شود. و لایه زیرین که به رنگ کارتن بوده و آب براحتی در آن نفوذ میکند. برای کندن کاغذ دیواری ابتدا لایه رویی رو با کارتک از یه گوشه بلند کرده و با دست براحتی میکنیم

ولی برای کندن لایه ی زیری باید آن را خیس کرده بعد با کارتک شروع به کندن کنیم و نکته اینجاست که اگه سطح زیری کچ باشد کندن این لایه ازکاغذ دیواری مشگل خواهد بود. پس ما میتوانیم بدون دست زدن به کاغذ دیواری نصب شده جاهایی از کاغذ که بلند شده با چسب مخصوص کاغذ دیواری اصلاح کنیم و جاهایی که نیاز به بتونه داره با بتونه صاف کنیم

سپس شروع به رنگ آمیزی کنیم. یا اینکه لایه رویی کاغذ دیواری که راحتتر کنده مشه رو بکنیم و از روی لایه زیری شروع به رنگ آمیزی کنیم.

در نقاشی ساختمان اینده سازان خانی برای رنگ آمیزی روی کاغذ دیواری ابتدا یه لایه رنگ روغنی آستری بر روی کاغذدیواری اجرا میکنن سپس بعد از خشک شدن برای اینکه کار صاف و صیقلی در بیاد شروع به ماستیک کامل میکنن.

شماره تماس: 09125757086 خانی

نقاشی ساختمان بیمارستان و مراکز درمانی
نقاشی ساختمان بیمارستان و مراکز درمانی

دیدگاهتان را بنویسید