فهرست بستن

دستور العمل اجرای رومالین

house-painting-photo-gallery-1100

دستور العمل اجرای رومالین

الف ) اجرای كلیه كارهای ساختمانی در مقطع سفت كاری و فینیشینگ از قبیل اجرای تاسیسات مكانیكی و برق (بدون نصب رادیاتورها) فرش كف (شامل موزائیك ، سرامیك ، سنگ ، ساب و پالیش كف ، نصب موكت یا غیره) گچ كاری (شامل گچ و خاك ، چفت ، دور چهارچوبها ، در صورت نیاز سفید كاری ، ابزار گچی ، شاقول و تراز نمودن كامل سطوح و اجرائی كنچ و نبش ها و غیره ) نصب قرنیزها ، شیشه ها ، عملیات چوبی (مانند نجاری ، نصب كمدها و غیره ) ، نصب مغزی كلید و پریزها (بدون قاب) ، عملیات نقاشی (شامل رنگ چهار چوب دربها و پنجره ها ، كمدها دربها ، ابزارهای گچی ، نرده ها ، زوارها ، سطوح فلزی ، و كلیه سطوحی كه جهت رنگ كاری در نظر گرفته شده است).
ب) با توجه به ضخامت رومالین ( 2 الی 3 میلیمتر ) پر نمودن منافذ و سوراخها و خراشیدگیهائی كه رومالین قادر به پر كردن آنها نبوده و یا حجم مصرف خمیر زیادی الزامی است ، و همچنین توجه به این نكته ضروری است كه رومالین تنها یك پوشش بوده و هرگز ناشاقولی و ناترازی سطوح و پستی و بلندیهای حاصل از این عیوب را بر طرف نخواهد كرد.
ج) مرخص نمودن اكیپهای اجرائی از محل اجرا وبطور كلی تدابیر لازم جهت عدم تداخل اكیپهای اجرائی. تذكر : توصیه می شود پس از نصب رومالین ، فقط نصب رادیاتورها و كلید پریزها و نصب لوسترها و چراغها انجام گیرد.

زمان خشك شدن وگیرایش
با توجه به آسیب پذیری خمیر رومالین پس از اجرا و در هنگام خشك شدن كارفرما می بایست به نكات زیر توجه نماید:
الف ) جلوگیری از هر گونه ضربه و سایش و اصطكاك بدن یا هر شی خارجی با سطح پوشیده از رومالین.
ب) خودداری از انجام هر گونه عملیاتی كه موجب برخواستن گرد و غبار گردد. همچنین می بایست از سوراخكاری توسط ابزارهای مربوطه خودداری نمود.
ج) جهت خشك شدن و گیرایش رومالین بایستی هنگام اجرا و پس از آن ، جریان هوا در محیط اجرا وجود داشته باشد تا رطوبت سطحی ناشی از خمیر رومالین به سرعت از محیط خارج و سیركوله گردد. همچنین در فصول سرما بایستی در محیط وسایل گرم كننده وجود داشته باشد تا زمان گیرایش رومالین كاهش یافته و از بوجود آمدن خرابیهای موضعی ( بخاطر وجود رطوبت زیاد ) بر روی رومالین جلوگیری نماید.

ترمیم رومالین
ترمیم موضعی رومالین بهتر است قبل از خشك شدن كامل رومالین ( خصوصاً هنگام خشك شدن خمیر آن ) صورت گیرد. ولی در صورتی كه بعد از خشك شدن انجام گیرد ، قسمت ترمیم شده ممكن است كمی با نمونه اصلی رومالین مغایرت داشته باشد. كارفرما بایستی كلیه كارهای سیم كشی یا هرگونه عملیاتی كه منجر به كنده كاری شود را قبل از اجرای رومالین انجام دهد تا نیازی به ترمیم بوجود نیاید.

نحوه نگهداری و شستشو رومالین
جهت نگهداری و بالا بردن عمر پوشش رومالین توصیه می شود در مناطق آلوده ، هر سال یكبار و در مناطق دیگر هر دوسال یكبار سطوح پوشیده از رومالین را با جارو برقی از گرد و غبار زدوده شود. همچنین بسیاری از آلودگی ها را می توان با برس یا فرچه نرم از روی سطوح تمیز نمود. در صورتی كه نیازی به شستشو در سطوح بوجود آید ، ابتدا محل مورد نظر را توسط برس یا فرچه نرم و یا فشار باد و یا تواما تمیز نمود ( تا گرد و غبار از سطوح جدا شود ) سپس با كف شامپو فرش ( ترجیحاً با شامپو Man ) و ابر نرم تمیز ، سطوح مورد نظر را شستشو داد. باید توجه داشت كه حدالامكان باید از كف شامپو فرش بدون استفاده از آب ( مانند شستشوی فرش و مبلمان ) عملیات شستشو را انجام داد.
لازم بذكر است كه رومالین مدل سایه ، ترنج و برلیان دكوراتیو ، غیر قابل شستشو بوده و بدلیل سختی خاص الیاف آنها ، بهتر است پس از اجرا دستمال مرطوبی بجهت یكدست كردن سطح ، روی آنها كشیده شود. ضمناً اجرای آنها بدلیل مسائل فنی در مناطق مرطوب میسر نیست.

house-painting-photo-gallery-1100

دیدگاهتان را بنویسید