فهرست بستن

اجرای رنگ روغنی و زیرسازی

اجرای رنگ روغنی و زیرسازی

اجرای رنگ روغنی (oil color) با قلم مو و غلطک مخصوص روغنی انجام می گیرد. رنگ روغنی در نقاشی ساختمان ترکیبی از رنگ روغنی مات و براق است. همانطور که قبلا توضیح داده شد در سطح داخلی از ترکیب این دو استفاده می ­شود.

زیر سازی برای اجرای رنگ روغنی
برای زیرسازی سطوح در نقاشی ساختمان رنگ روغنی از روغن الیف مخصوص بتونه و روغن زیرسازی جهت اجرا بر روی گچ استفاده می­ شود. بعد از زوغن­ کاری کامل سطوح دیوار­های گچی باید با استفاده از بتونه نقاط فرو رفتگی دیوارها را بتونه کاری کرد. نحوه ساختن بتونه در این لینک آموزش داده شده است.

دیوار ­ها در دو جهت چپ و راست باید بتونه کاری شوند تا نا همواری­ های رو دیوار بر طرف شده و سطح آماده مرحله اولیه نقاشی یعنی آستر زدن شود. مرحله بعد از آستر لکه­ گیری است که با گرفتن موج­ های جامانده از گچ ­کاری تا حد امکان برطرف می­ شوند.

سپس آستر دوم روی سطح اجرا می­ شود و بعد از خشک شدن رنگ نهایی با به اصطلاح رنگ رویه قابل اجرا خواهد شد. اگر به هر دلیلی رنگ رویه کدر بود و یا لکه ­هایی روی آن نمایان شد باید رنگ رو دوباره اجرا شود تا در نهایت سطح سیقلی به مشتری تحویل داده شود. پس از اتمام این مراحل اجرای رنگ روغنی به پایان می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید